Napęd Ventor V-125

Opis napędu

Wyposażony w silnik Ventor V-125 o mocy 25 KM przy 9700obr/min. zapewnia siłę ciągu ponad 65 kg, ze śmigłem 130cm. Na skrzydle samostatecznym przy odpuszczonych trymerach i pełnym speedzie Ventor V-125 jest w stanie zapewnić wznoszenie nawet 1.5 m/s pilotom powyżej 100 kg (dane z testów skrzydła samostatecznego , pilot 107 kg).

Na skrzydłach o profilu klasycznym wznoszenie moze przekroczyć 3.5 m/s ! Ventor stosowany jest z powodzeniem w lekkich trajkach, może być wykorzystany również w lekkim tandemie do 180 kg masy startowej (z wyłączeniem zastosowań komercyjnych).

Charakterystyka Ventora z silnikami V-125

W konstrukcji większość masy skupiona jest blisko pleców pilota, co daje duży komfort, bez oscylacji bocznych oraz skręcania podczas rozbiegu i lotu. Mimo swojej ogromnej mocy, napęd ma możliwość bezproblemowego rozruchu w powietrzu. Rączka startera umieszczona intuicyjnie nad prawym uchem pilota pozwala na  samodzielne  odpalanie zarówno przed startem jak i podczas lotu.

Raptor V125 – Ventor, dedykowany jest dla najcięższych pilotów latających na skrzydłach samostatecznych lub tych, ktorzy potrzebują ogromnego zapasu mocy latając manewrowo, akrobacyjnie lub po prostu w warunkach, gdzie występują  głębokie duszenia (termika, teren pagórkowaty). Polecamy go również zawodnikom. Ze względu na natychmiastową odpowiedź silnika na  manetkę, Ventor pozwala bezpiecznie wykonywać  precyzyjne manewry na małych wysokościach, podczas latania na szybkich, wymagających skrzydłach. Dla  pilotów którzy ze względu na wagę lub kwestie użytkowe wolą Ventora o mniejszym ciągu, wykonaliśmy wersję o mniejszym śmigle 120cm.

Dane techniczne

Ventor V-125
  Typ silnika
jednocylindrowy dwusuwowy 
  Moc silnika
25 KM 
  Pojemność skokowa
128cm3 
  Gaźnik Tillotson
  Śmigło
 węglowe – 126 cm lub 130 cm
  Siła ciągu (w zależnosci od ciśnienia,wilgotności i  temperatury otoczenia)
55kg – 65kg
  Rodzaj przekładni zębata,  przełożenie 1:3,825
  Sprzęgło odśrodkowe TAK
  Rozrusznik w zależności od opcji: ręczny , elektryczny, dual start
  Zbiornik paliwa w zależności od opcji: 11, 12, 16, 19 litrów umieszczony na dole
  Całkowity ciężar napędu (gotowy do lotu, bez paliwa)
w zależności od opcji: 20 kg – 22 kg
  Zużycie paliwa  (pilot 85kg- latanie przelotowe)
3.5 l/h  –  skrzydło o profilu klasycznym 4.5 l/h – skrzydło o profilu samostatecznym
  Kosz

w zależności od opcji: aluminiowy , dzielony na dwa lub cztery + stelaż z silnikiem, tytanowy (za dopłatą), aluminiowo węglowy (za dopłatą)

  Podwieszenie

w zależności od opcji: górne standardowe  z wyporami lub dolne aktywne

  Waga pilota
optymalnie 105 kg, max. 130 kg 

 

Zdjęcia

Ventor__supair_3

Ventor__supair_2

Do pobrania

Podręcznik użytkownika napędu Techno-Fly Ventor V-125.