Napędy Techno-Fly

Logo_technofly

 

Firma TechnoFly funkcjonuje na rynku paralotniowym od 2000 roku.

Doświadczenia związane z budową indywidualnych konstrukcji opartych o znane na rynku silniki Solo, Raket, Vittorazi, Ros i wiele innych, zaowocowało rozpoczęciem seryjnej produkcji całej linii napędów paralotniowych o nazwie Raptor. Początkowo na bazie silnika Radne Raket a ostatnio hiszpańskich silników H&E Paramotores. Udane, własne konstrukcje przemysłowych eksperymentalnych silników dwusuwowych dały impuls do skonstruowania autorskiego silnika do napędów paralotniowych o nazwie Ventor, który od 2008 roku wszedł do seryjnej produkcji.

W swoim rozwoju firma opiera sie nie tylko na własnych doświadczeniach i praktyce, ale również na współpracy z ośrodkami naukowo-badawczymi m.in. Politechniki Krakowskiej (silniki dwusuwowe), Warszawskiej (zagadnienia wytrzymałościowe i wibracje) oraz na szerokich kontaktach zagranicznych z dostawcami najnowszych technologii.

Od 2004 roku firma intensywnie rozwija się zdobywając również rynki zagraniczne. Oprócz oddziału firmy w Niemczech, nasi przedstawiciele oferują Raptory we Francji, Turcji a ostatnio również w Kanadzie i Australii. Egzaminem dojrzałości naszych produktów było uzyskanie w 2007 roku niezwykle wymagającego certyfikatu motoparalotniowego DULV ( Raptor R120) W roku 2009 niemiecki certyfikat DMSV uzyskał napęd na silniku Ventor V-125 oraz V120, jak również prototyp napędu elektrycznego E-Ventor.

 

Napęd VENTOR

 

Wyposażony w silnik Ventor V-125 o mocy 25 KM przy 9700obr/min. zapewnia siłę ciągu ponad 65 kg, ze śmigłem 130cm. Na skrzydle samostatecznym przy odpuszczonych trymerach i pełnym speedzie Ventor V-125 jest w stanie zapewnić wznoszenie nawet 1.5 m/s pilotom powyżej 100 kg (dane z testów skrzydła samostatecznego, pilot 107 kg).
Na skrzydłach o profilu klasycznym wznoszenie moze przekroczyć 3.5 m/s ! Ventor stosowany jest z powodzeniem w lekkich trajkach, może być wykorzystany również w lekkim tandemie do 180 kg masy startowej (z wyłączeniem zastosowań komercyjnych). Więcej…

Napęd ROTOR 2 

Rotor.II-1

 

Nowy Rotor 2 od Techno-Fly to nowa koncepcja ramy napędu oraz zmieniona linia kolorystyczna.

Silniki Ventor mają już za sobą „wiek młodzieńczy”. Przez wiele lat obecności na rynku firma bardzo dopracowała swój produkt. Dlaczego więc nie skorzystać z tak bogatego doświadczenia? Dzięki wykorzystaniu kilku podzespołów i rozwiązań z Ventora, nowy silnik ROTOR H130 posiada wszystkie zalety Ventora oprócz przekładni zębatej oraz sprzęgła. W zamian za tę „niedogodność” w ROTORZE oferujemy coś, czego z kolei nie ma Ventor – horyzontalny układ cylindra. Takie przesunięcie środka masy silnika w zmniejsza efekt skrętu odśmigłowego. Dodatkowo wystawienie cylindra poza plecy pilota daje dodatkowe chłodzenie. Testy wykazały, że taki układ zapewnia o wiele lepsze chłodzenie cylindra i głowicy. Wyeliminowanie przekładni zębatej to usunięcie najdroższej części silnika. Koszty produkcji tego elementu znacznie podnoszą cenę napędu Ventor. Rotor nie posiada przekładni zębatej ani sprzęgła. Więcej…