RISE LTF/EN-B – rekreacja i przeloty

Aby uzyskać informacje o cenie, skontaktuj się z nami.

Założenia projektu:

rise1

Celem było zaprojektowanie skrzydła idealnego dla pilotów marzących o przygodzie latanie przelotowego, które swoim

bezpieczeństwem zapewni użytkownikom duży komfort psychiczny i przez to pozwoli rozwijać i realizować własne ambicje przelotowe.
Poza tym, że skrzydło ma bardzo dobrą doskonałość oraz bezpieczeństwo pasywne, jest przede wszystkim łatwe do latania, ma bardzo precyzyjne sterowanie i daje niesamowitą przyjemność z latania w każdych warunkach.
Projekt stworzyliśmy w oparciu o profil wyczynowej paralotni PURE, która została stworzona do latania zawodniczego. Po miesiącach testów udało nam się spełnić nasze oczekiwania:

powstało skrzydło, które świetnie połączyło wydajność, bezpieczeństwo i handling.
Powstała paralotnia klasy En-B, która jest prawdopodobnie najbardziej zaawansowanym technologicznie skrzydłem w swojej klasie. Pilot ma do dyspozycji świetną doskonałość szybowania, wyśmienite wznoszenie w termice, wysokie bezpieczeństwo i łagodne zachowanie skrzydła podczas lotu.

  • duży zakres prędkości 37-53 km/h,
  • świetny handling,
  • pręty poliamidowe usztywniające krawędź natarcia pozwalają zachować idealny profil, wpływają na stabilność w locie i ułatwiają start,
  • 3-rzędówka,
  • mini-żeberka na krawędzi spływu mające na celu usztywnienie całego profilu, uzyskanie jego idealnej gładkości oraz redukcję oporów,
  • 3D- Cut – zaczerpnięta z żeglarstwa metoda cięcia 3D wszystkich paneli wchodzących w budowę krawędzi natarcia, aby zwiększyć przepływ powietrza oraz poprawić doskonałość skrzydła i osiągi,
  • sterówki w systemie 2 -w-1, poprawiające charakterystykę skrzydła podczas wznoszenia w termice. System polega na tym, że linki sterówek w środku skrzydła są zamocowane nieznacznie za krawędzią spływu. Natomiast na stabilach sterówki przechodzą przez małe kółeczka,mające na celu równomierne zaciąganie stabila w każdych warunkach i wypłaszczanie zakrętu,
  • sterówki są tak zaprojektowane, by dać pilotowi możliwość różnicowania zakrętów (pochylenia skrzydła) w zależności od warunków. Polega to na zaciąganiu sterówki do wewnątrz (ostre krążenie) lub na zewnątrz (płaskie krążenie),
  • regulowane sterówki zakończone krętlikiem,
  • najlepsze materiały od wiodących producentów (Porcher, Dominico, Edelrid, Liros),
  • estetyczny wygląd z bardzo gładką powierzchnią krawędzi natarcia,
  • przeznaczone dla pilotów cross country ceniących sobie osiągi i bezpieczeństwo.

Szczegóły wykonania

Brake Shifting

 

SIZE XS S M L XL
AREA FLAT (m²) 21.92 24.69 27.15 29.34 31.91
AREA PROJECTED (m²) 18.76 21.14 23.24 25.11 27.32
SPAN FLAT (m) 11.17 11.86 12.43 12.92 13.48
SPAN PROJECTED (m) 8.86 9.40 9.86 10.25 10.69
ASPECT RATIO FLAT 5.7 5.7 5.7 5.7 5.7
ASPECT RATIO PROJ. 4.2 4.2 4.2 4.2 4.2
CELLS 49 49 49 49 49
TOTAL LINE LENGTH 251 271 289 302 314
TOTAL LINES 212 212 212 212 212
LINE DIAMETERS 0.8/1.0/1.8 0.8/1.0/1.8 0.8/1.0/1.8 0.8/1.0/1.8 0.8/1.0/1.8
WEIGHT (kg) 5.4 5.8 6.2 6.6 7.0
V-TRIM/V-MAX (km/h) 37/53 37/53 37/53 37/53 37/53
LTF/EN CATEGORY B B B B B
TAKE OFF WEIGHT (kg) 60-75 70-90 85-105 100-125 120-145

Profil pilota

RISE jest paralotnią dla pilotów, którzy mają zamiar realizować długie przeloty, ale poza osiągami skrzydła cenią sobie bezpieczeństwo, istotne w trudnych i niebezpiecznych miejscach na jakie mogą się natknąć podczas alpejskich lotów.

RISE doskonale nadaje się dla pilotów, którzy latają już od jakiegoś czasu, mają średnie doświadczenie i szukają paralotni z większymi osiągami od skrzydeł szkolnych. To również doskonałe skrzydło dla doświadczonych pilotów, którzy ze względów bezpieczeństwa wolą przesiąść się na paralotnie bezpieczniejszej klasy, bez wielkiej starty na osiągach. Natomiast RISE nie jest zalecany pilotom początkującym.

Informacje o paralotni

RISE bardzo łatwo startuje. Wystarczy delikatnie pociągnąć za taśmy A i skrzydło wychodzi nad głowę bez strzelania i tendencji do wyprzedzania pilota. Podczas startu przy silnym wietrze po napełnieniu krawędzi natarcia wystarczy niewielki ruch ciałem przy obciążonych linkach, by skrzydło samo wyszło nad głowę.

W powietrzu sterowanie jest proste, łatwo wyczuwalne, bez zbędnego nadmiaru informacji dla pilota, co pozwala na lot przyjemny i bezstresowy. RISE jest przewidywalny w swoim zachowaniu i szybko daje poczucie bezpieczeństwa.
RISE bardzo dobrze reaguje na sterowanie ciałem i płynnie zakręca już przy niewielkim zaciągnięciu sterówek. Ciśnienie w skrzydle jest wyczuwalne i zwiększa się stopniowo.
W termice pozwala bardzo szybko odnaleźć centro komina. Skrzydło daje możliwości zarówno płaskiego krążenia, by zwiększyć wydajność w wykręcaniu termiki jak i bardzo ciasnego (wąskie noszenia). Długość sterówek została dobrana bardzo precyzyjnie (nie są za długie), RISE przyspiesza odczuwalnie, gdy tylko zostanie odpuszczony na sterówkach. Skrzydło ma szeroki zakres użytecznej prędkości oraz dużą stabilność w turbulencji przez co jest doskonałym partnerem zarówno dla pilotów czerpiących przyjemność z latania nad górką jak i dla przelotowców.

 

 

Test skrzydła z magazynu VARIO

vario_rise

 

W komplecie ze skrzydłem: plecak 160 l, Airpack, worek na taśmy, belka speeda, pendrive z instrukcją, zestaw łatek, mały rękaw.

AD_box

 

Standardowe kolory AIRDESIGN RISE

 

Zdjęcia skrzydła AIRDESIGN RISE