RISE 2 LTF/EN-B – przeloty

rise2

Aby uzyskać informacje o cenie, skontaktuj się z nami.

 

Założenia projektu:rise2_12

RISE 2 jest skrzydłem nowej generacji! Konstrukcja płata, struktura wewnętrzna i olinowanie są całkowicie nowe  i opracowane na podstawie osiągów VOLT i Purea. Do tego dochodzi dbałość o detale.

RISE 2 jest skrzydłem klasy EN B o bardzo dobrych parametrach, przeznaczonym dla pilotów cross country. Osiągi, bezpieczeństwo i komfort podczas lotu we wszystkich warunkach były nadrzędnymi założeniami podczas projektowania paralotni. Marka AirDesign jest symbolem komfortu i bezpieczeństwa podczas lotu, a wypracowane zaufanie pozwala pilotom latającym na skrzydłach AirDesign osiągać swoje założone cele.

Osiągi

Zazwyczaj nie chwalimy się osiągami naszych skrzydeł, ponieważ jest to bardzo subiektywna sprawa. Każdy pilot może mieć inne zdanie o tym samym skrzydle. Ale to, co udało się nam osiągnąć w Rise 2, przerosło nawet nasze oczekiwania!
Przede wszystkim skupiliśmy się na doskonałości szybowania i osiągach skrzydła w locie pod wiatr. Na efekt końcowy złożyły się – nowy profil czaszy, redukcja olinowania oraz zastosowanie najnowocześniejszych technologii: profilu shark nose, cięcia 3D, poliamidowych usztywnień i miniżeber, co pozwoliło zwiększyć doskonałość szybowania o 0,8 w pełnym zakresie prędkości.

Handling

RISE 2 charakteryzuje się bardzo precyzyjnym sterowaniema, skrzydło jest bardzo zwrotne i łatwo skręca. Podczas wykręcania w termice bardzo łatwo regulować kąt natarcia i w zależności od siły termiki, pilot bez problemu może wypłaszczyć krążenie lub postawić skrzydło na stabilu. Rise 2 intuicyjnie wchodzi w centro komina, pozwalając szybko i łatwo odnależć najmocniejszą część noszenia. Na przeskokach jest wyjątkowo stabilny, co znacznie ułatwia pilotowi odnalezienie kolejnego noszenia.
Siły na sterówkach są mniejsze w porównaniu do Rise’a 1, co zapewnia większą przyjemność i mniejsze zmęczenie podczas długich lotów. Zachowano progresywny wzrost siły na sterówkach, co zapobiega niezamierzonemu przeciągnięciu skrzydła

Bezpieczeństwo
RISE 2 jest konstrukcją, w której udało się nam zwiększyć jeszcze bezpieczeństwo pasywne. Skrzydło jest jeszcze bardziej stabilne w turbulencji i doskonale tnie powietrze bez nerwowych reakcji, czym umożliwia pilotowi bezstresowe latanie nawet w turbulentnych warunkach.

By mieć pewność, że oferujemy Wam bardzo bezpieczne skrzydło, podczas testów wykonywaliśmy ekstremalne manewry i podwinięcia w bardzo trudnych warunkach, które znacznie wykraczały poza standardy wymagane przez EN. Zależy nam, żeby każdy pilot miał stu procentowe zaufanie do swojego skrzydła, a to pozwoliło stworzyć nam paralotnię, o której wiemy na pewno, że jest bezpieczna.

 

3-Line-System

Trzyrzędowy system taśm z wewnętrzną taśmą C rozdzielającą się na krótką taśmę D. Bezoplotowe linki użyte w górnej galerii, by zmniejszyć opory  o 14%.

Shark nose 

Rise2_sharknose

Krawędź natarcia z profilem shark nose. Poprawa osiągów i doskonałości w całym zakresie prędkości skrzydła oraz  zwiększenie stabilność w locie na speedzie. Pręty poliamidowe usztywniające krawędź natarcia pozwalają zachować idealny profil, wpływają na stabilność w locie i ułatwiają start,

3D-Cut

Zaczerpnięta z żeglarstwa metoda cięcia 3D wszystkich paneli wchodzących w budowę krawędzi natarcia, aby zwiększyć przepływ powietrza oraz poprawić doskonałość skrzydła i osiągi.

Mini-Ribs

Mini-żeberka na krawędzi spływu mające na celu usztywnienie całego profilu, uzyskanie jego idealnej gładkości oraz redukcję oporów,

Razor Edge

Precyzyjne cięcie krawędzi spływu skrzydła zapewnia gładką jego powierzchnie, a zarazem ułatwia przepływ powietrza po powierzchni czaszy.

2 in 1  Progressive Brake

Sterówki w systemie 2 -w-1, poprawiające charakterystykę skrzydła podczas wznoszenia w termice. System polega na tym, że linki sterówek w środku skrzydła są zamocowane nieznacznie za krawędzią spływu. Natomiast na stabilach sterówki przechodzą przez małe kółeczka,mające na celu równomierne zaciąganie stabila w każdych warunkach i wypłaszczanie zakrętu,

Brake Shifting

Sterówki są tak zaprojektowane, by dać pilotowi możliwość różnicowania zakrętów (pochylenia skrzydła) w zależności od warunków. Polega to na zaciąganiu sterówki do wewnątrz (ostre krążenie) lub na zewnątrz (płaskie krążenie),

C-Balls Control

Na taśmach C zamocowane są specjalne kulki wspomagające sterowanie za pomocą taśm przy długich przeskokach na speedzie oraz w sterowaniu podczas turbulencji,

Dodatkowe szczegóły:

O najwyższej klasie wykończenia decydują szczegóły:

  • zredukowana waga skrzydła o 13%  w stosunku do poprzedniej (RISE1)
  • wzmocnione 12 mm sportowe taśmy nośne,
  • regulowane neoprenowe sterówki zakończone krętlikiem,
  • w stablizatorach znajdują się specjalne, odczepiane na rzepa otwory do czyszczenia czaszy.
  • skrzydło uszyte jest z wysokiej jakości materiałów od czołowych producentów (Porcher, Dominico, Edelrid, Liros),
  • najwyższa jakość wykonania.

Nowa technika zakładania dużych uszu

C-Balls Control

 

Brake Shifting

 

SIZE XXS XS S M L XL
AREA FLAT (m²) 19,23 21,27 24,02 26,47 28,66 31,25
AREA PROJECTED (m²) 16,28 18,01 20,34 22,41 24,26 26,45
SPAN FLAT (m) 10,42 10,96 11,65 12,23 12,72 13,29
SPAN PROJECTED (m) 8,15 8,57 9,11 9,56 9,95 10,39
ASPECT RATIO FLAT 5,7 5,7 5,7 5,7 5,7 5,7
ASPECT RATIO PROJ. 4,1 4,1 4,1 4,1 4,1 4,1
CELLS 49 49 49 49 49 49
TOTAL LINE LENGTH 224 238 252 265 276 288
TOTAL LINES 194 194 194 194 194 194
LINE DIAMETERS – SUPERLIGHT 0.8/0.9/1.3
WEIGHT – SUPERLIGHT (kg) 3,2 3,5 3,9 4,3 4,6 X*
V-TRIM/V-MAX (km/h) 37/53 37/53 37/53 37/53 37/53 37/53
LTF/EN CATEGORY B B B B B B*
TAKE OFF WEIGHT (kg) 50-65-75* 60-75 70-90 85-105 100-125 120-145
B* – XL tylko standardowe materiały EN-B
X* – nie występuje
50-65-75* – 50-65 normalny zakres wagowy, -75kg w wersji hike and fly

Materiały:

Czasza:

Górne pokrycie: Dominico 30D

Dolne pokrycie: Dominico 30D

Usztywnienia: Dominico 30D hard

Taśmy nośne:   Cousin 12mm Technora

Linki:

Linki górne: Edelrid 8000/U-090

Linki centralne: Edelrid 8000/U-130

Linki główne: Edelrid 7343-280

Deltki:  JOO TECH

Profil pilota

Filozofia AirDesign zakłada zaprojektowanie skrzydła docelowego dla pilota latającego w danej klasie. RISE2 jest skierowany do pilotów, którzy mają zamiar realizować długie przeloty, ale poza osiągami skrzydła cenią sobie bezpieczeństwo, istotne w trudnych i niebezpiecznych miejscach na jakie mogą się natknąć podczas alpejskich lotów.

RISE2 doskonale nadaje się dla pilotów, którzy latają już od jakiegoś czasu, mają średnie doświadczenie i szukają paralotni z większymi osiągami od skrzydeł szkolnych. To również doskonałe skrzydło dla doświadczonych pilotów, którzy ze względów bezpieczeństwa wolą przesiąść się na paralotnie bezpieczniejszej klasy, bez wielkiej starty na osiągach.
RISE 2 nie jest zalecany dla pilotów po zaraz po kursie oraz początkujących.

 

 

W komplecie ze skrzydłem: plecak M, Airpack, worek na taśmy, belka speeda, pendrive z instrukcją, zestaw łatek, mały rękaw.

AD_box

 

Standardowe kolory AIRDESIGN RISE 2

rise2.colours

 

RISE2.SL.colour

 

Zdjęcia skrzydła AIRDESIGN RISE 2