SUSI LTF/EN-C – Hike and Fly

Aby uzyskać informacje o cenie, skontaktuj się z nami.

SUper SImple

  • SuSi to paralotnia wielozadaniowa – to mini skrzydło z bardzo dobrą doskonałością szybowania i bardzo przyjaznym zachowaniem w każdej sytuacji.
  • SuSi nie jest przeznaczona do speedridingu. Doskonałość szybowania jest bardzo dobra jak na jej rozmiar.
  • SuSi nie jest przeznaczona do akrobacji. Została zaprojektowana do łatwego i przyjemnego latania, może być przy tym pilotowana bardzo dynamicznie i aktywnie.

Założenia projektu

Nasza SUperSImple paralotnia jest wielozadaniowym skrzydłem, zaprojektowanym dla pilotów, którzy chcą się bawić w każdych możliwych do latania warunkach oraz w przeróżnych miejscach: od lotów żaglowych na klifach poprzez latanie górskie połączone z trekingiem, po dynamiczną zabawę w lataniu swobodnym.
Głównym założeniem przy projektowaniu SuSi było stworzenie małego, lekkiego skrzydła, łatwego do startu, a przy tym z bardzo dobrą charakterystyką lotu pod wiatr. Wszystko po to, by bezproblemowo można było na nim zlecieć po całym dniu spędzonym w górach. Doskonałość lotu skrzydła oraz jego charakterystyka startu powodują, że SuSi doskonale nadaje się do działalności górskiej określanej stylem ‘‘hike&fly’’. Łatwość z jaką SuSi się napełnia umożliwia starty w trudnym i ryzykownym terenie, nie wywołując u pilota dodatkowego stresu.

SuSi Peter Habeler edition

Nawiązanie współpracy ze znanym himalaistą, zdobywcą Everestu, Peterem Habelerem, spowodowało że team Airdesign zawitał na stoki Mayrhofen, rodzinnej okolicy Hebelera. Peter zaintrygowany skrzydłem do speedridingu Fox dopytywał nasz zespół o możliwości i rozwój tego nowego sportu, łączącego ze sobą latanie z narciarstwem. Przy kolejnym spotkaniu podczas testów prototypu SuSi Petera zachwyciła idea tego skrzydła, które pozwoliłoby na spełnienie marzeń o szybkim i wygodnym powrocie z alpejskich szczytów w doliny. Od tej pory Peter z uwagą śledził rozwój projektu SuSi i był zachwycony możliwością umieszczenia swojego nazwiska na wersji light, która wdrożyła jego ideały o lekkim sprzęcia dla ludzi związanych z górskimi przygodami.

Dla górskich minimalistów, SuSi SuperLight Peter Habeler edition jest dostarczana z lekkimi taśmami oraz linkami z Dyneemy.
Podstawowy kolor nazwany przez nas ‘‘Tybet’’ jest hołdem zlożonym przez Petera dla piękna tego rejonu Himalajów.

 

SIZE 14 16 18 20
AREA FLAT (m²) 14 16 18 20
AREA PROJECTED (m²) 12.2 13.75 15.47 17.2
SPAN FLAT (m) 8.31 8.90 9.43 9.94
SPAN PROJECTED (m) 6.6 7.13 7.56 7.97
ASPECT RATIO FLAT 5 5 5 5
ASPECT RATIO PROJECTED 3.69 3.69 3.69 3.69
CELLS 34 34 34 34
TOTAL LINE LENGTH 186 201 216 231
TOTAL LINES 160 160 160 160
LINE DIAMETERS – STANDARD VERSION 0.9/1.15/1.8
LINE DIAMETERS – „PETER HABELER EDITION” SUPERLIGHT 0.8/1.0/1.3
WEIGHT (kg) – STANDARD VERSION 3.4 3.6 3.8 4
WEIGHT (kg) – „PETER HABELER EDITION” SUPERLIGHT 2.4 2.6 2.8 3
V-TRIM/V-MAX (km/h) WITH 105kg TAKE-OFF WEIGHT 51/66 48/62 45/59 42/55
V-TRIM/V-MAX (km/h) WITH 85kg TAKE-OFF WEIGHT 48/63 45/59 42/56 39/52
V-TRIM/V-MAX (km/h) WITH 65kg TAKE-OFF WEIGHT 45/58 42/55 40/53 37/50
LTF/EN CATEGORY – STANDARD VERSION EN-926-1 EN-926-1 EN/LTF-D EN/LTF C
LTF/EN CATEGORY – „PETER HABELER EDITION” SUPERLIGHT EN-926-1 EN-926-1 EN/LTF-D EN-926-1*
TAKE-OFF WEIGHT (kg) 60-120* 60-120* 60-95 60-100
MINI-WING CHARACTER extreme radical standard comfort
* load tested to 120kg total weight (8G)

Brake Shifting

16m 2 (waga 2,6kg) and 18m 2 (waga 2,8kg)

Materiały

Czasza:
• Top Sail: Porcher Skytex 40/Skytex 27
• Bottom Sail: Porcher Skytex 27
• Ribs: Porcher Skytex 27 hard
Linki:
• Top lines:EDELRID 8000/U- 090
• Middle lines: EDELRID 8000/U-130
• Main lines: EDELRID 8000/U-230 and 190Taśmy: COUSIN 12 mm Technora
• Maillons: 4,3mm JOO-TECH/Korea

16m 2 (waga 3,6kg) and 18m 2 (waga 3,8kg)

Materiały

Czasza:
• Top Sail: Porcher Skytex 40
• Bottom Sail: Dominico 30D
• Ribs: Dominico 30D hard

Linki:
• Top lines: LIROS DSL70 – EDELRID 8000/U-090
• Middle lines: LIROS PPSL120
• Main lines: EDELRID 7343-280Taśmy: COUSIN 12mm Technora
• Maillons: 4,3mm JOO-TECH/Korea

Profil pilota

Określenie SUperSImple odnosi się do konstrukcji skrzydła, a nie do umiejętności i doświadczenia pilota. SuSi jest bardzo dynamiczna i szybka. Pilot powinien mieć doświadczenie i doskonale opanowane umiejętności sterowania paralotni, by panować nad skrzydłem tego typu.
Ze względu na małą powierzchnię czaszy skrzydło ma dużą prędkość trymową (jak paralotnie wyczynowe) oraz szybkie i gwałtowne reakcje na sterówki. Pilot powinien być bardzo doświadczony, by w pełni kontrolować tego typu konstrukcje.

Informacje o skrzydle

Loty testowe udowodniły, że SuSi zachowuje bardzo dobrą stabilność podczas lotu i łatwo się steruje jak na tego typu skrzydło. Przy delikatnej pracy sterówkami zachowuje się jak tradycyjna paralotnia, zakręca płasko i ma zdumiewająco dobre właściwości wznoszenia w termice, jak na tak mały rozmiar. Przy mocnej pracy sterówkami SuSi jest bardzo zwinna, świetna do zabawy w powietrzu i daje możliwości jak paralotnie klasy’’speedglider’’. SuSi reaguje błyskawicznie na zaciągnięcie sterówek i wykonywanie radyklanych wing-overów czy hook-turnów jest na niej porywające.
Jak na skrzydło swojej klasy ma dobrą doskonałość (bliską 7), co czyni ją porównywalną z tradycyjnymi paralotniami w rozmiarach XS. SuSi przechodzi przez turbulentne powietrze bez niespodziewanych zachowań z minimalną tendencją do nurkowania i pracy stabilizatorami. Handling czyni SuSi jednym z najbardziej komfortowych skrzydeł w swojej klasie.

Szczegóły konstrukcyjne

– profil SuSi został specjalnie zaprojektowany pod kategorię mini-skrzydeł, a technologie użyte w projekcie pochodzą bezpośrednio z naszych dwurzędowych skrzydeł wyścigowych,
– nowa koncepcja olinowania z umiejscowionymi z tyłu punktami podwieszenia pozwiliła osiągnąć spokojną charakterystykę lotu i zredukować całkowitą długość olinowania,
– 3 rzędówka z rozdzieloną taśmą D na górne liny C.
– poliamidowe wzmocnienia na krawędzi natarcia pozwalają zachować doskonały kształt profilu, zwiększając doskonałość oraz znacznie ułatwiając start,
– technologia cięcia 3D zaczerpnięta z produkcji żagli użyta została przy wykrajaniu krawędzi natarcia, by poprawić opływ powietrza a tym samy zwiększyć doskonałość lotu,
– wzmocnione 12mm taśmy, regulowane sterówki oraz kieszonki na stabilizatorach ułatwiające czyszczenie.

Opinie pilotów

– SuSi ma superłatwy start i lądowanie. SuSi jest doskonała jak skrzydło górskie,
-wytracanie prędkości przed lądowaniem jest na SuSi bardzo łatwe. Można je przeprowadzać bardzo precyzyjnie bez ryzyka przeciągnięcia. Szczególnie w górach, gdzie często przy lądowaniu jest cisza, bardzo przydatna jest możliwość wyhamowania skrzydła do zera,
-SuSi ma super ‘‘handling’’ w lataniu przy silnych wiatrach,
SuSi ma cudownie długie drogi sterowania, co nie powoduje żadnych komplikacji a mimo to daje niesamowitą przyjemność z latania,
– sterowanie ciałem jest bardzo efektywne w każdych warunkach, od wykręcania termiki, przez latanie na żaglu po wingovery,
– rozmiar 18 lata jak tradycyjna paralotnia. Rozmiar 16 jest bardziej ‘‘ostry’’, daje dużo więcej energii i niezłego kopa adrenaliny.

 

SuSi Standard edition

 

SuSi SuperLight Peter Habeler edition

 

 

W komplecie ze skrzydłem: plecak 130 l, Airpack, worek na taśmy, pendrive z instrukcją, zestaw łatek, materiały reklamowe.

 

Standardowe kolory AIRDESIGN SuSi

Uwaga: kolor Tibet odnosi się tylko do wersji skrzydła SuSi SuperLight Peter Habeler Edition.

susi_colour

Zdjęcia skrzydła AIRDESIGN SUSI