Szkolenia

Z nami odnajdziesz swój STYL LATANIA !

PARALOTNIARSTWO
To sport i forma rekreacji polegająca na lataniu przy użyciu paralotni. Z uwagi na prostotę obsługi, możliwość spakowania całości sprzętu do dużego plecaka oraz niesamowite wrażenia towarzyszące każdemu lotowi jest jednym z najpopularniejszych sportów lotniczych. Idea paralotniarstwa narodziła się w latach 60-tych w USA, ale dopiero w latach osiemdziesiątych marzenie o swobodnym i tanim lataniu urzeczywistniło się. Dynamiczny rozwój tego sportu nastąpił w krajach alpejskich by pod koniec lat osiemdziesiątych zawitać do Polski.

Szkolenia paralotniowe
Szkolenia paralotniowe składają się z kilku etapów po zakończeniu których kursant otrzymuje odpowiednie zaświadczenie uprawniające go do podnoszenia swoich umiejętności i zdobywania wyższych kwalifikacji w paralotniarstwie.

Szkolenie paralotniowe mogą rozpocząć osoby pełnoletnie lub osoby które ukończyły 15 lat posiadające pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych, ukończyły szkołę minimum podstawową (warunek ustawowy), a ich ogólny stan zdrowia jest dobry i pozwala na bezpieczne prowadzenie szkolenia.

Podczas szkolenia kursant jest objęty opieką instruktorską, a na czas szkolenia kandydat otrzymuje komplet sprzętu paralotniowego (paralotnia, uprząż, kask, radiostacja). W cenie szkolenia zawarte jest ubezpieczenie OC.

Komplety paralotni posiadają niezbędne atesty oraz aktualne przeglądy, a co roku skrzydła są wymieniane na nowe.
Kursy odbywają się w okolicach Przemyśla i Bieszczadach.

 

Szkolenie do wykonywania lotów na paralotniach PP (bez napędu).

Szkolenie podzielone jest na dwa etapy:

ETAP I (PP)  – loty wstępne zapoznawcze
Celem szkolenia w tym etapie jest przede wszystkim nauka startu i lądowania oraz samodzielnego przygotowania i kontroli sprzętu przed lotem. Pilot – uczeń po zakończeniu tego etapu szkolenia powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem klasycznym, lądowaniem oraz obsługą skrzydła na ziemi, w tym kontrolę przedstartową. Pilot-uczeń uczy się i doskonali podstawowe manewry jak: start, zmiana prędkości lotu, wykonywanie zakrętów, korygowanie znoszenia przez wiatr, precyzyjne podejście do lądowania.  Loty na tym etapie szkolenia odbywają się na wysokości do 150 m nad terenem. Szkolenie praktyczne obejmuje minimum 20 lotów. Czas trwania szkolenia 5 dni (+1 rezerwowy).

ETAP II (PP) – trening umiejętności pilotażowych
Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności pilotażowych. Pilot uczeń po zakończeniu tego etapu szkolenia powinien umieć zastosować co najmniej jedną metodę wytracania wysokości, opanować wszystkie elementy związane z wykonywaniem zakrętów, krążeniem, oraz posiąść umiejętność stabilizacji skrzydła w locie. Pilot – uczeń po zakończeniu tego etapu powinien umieć wylądować w obszarze ograniczonym 60 na 60 metrów. Loty odbywają się na wysokości powyżej 200 m nad terenem. Szkolenie praktyczne obejmuje minimum 10 lotów. Czas trwania szkolenia 2 dni (+1 rezerwowy). Po ukończeniu tego etapu szkolenia jest wydawane skierowanie na egzamin państwowy przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną na Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotniowego PGP z uprawnieniem do lotów na paralotni PP. Posiadacz Świadectwa Kwalifikacji PGP z wpisem PP uprawniony jest do wykonywania samodzielnych lotów na paralotniach bez nadzoru instruktorskiego.

III ETAP (PP) – szkolenie zaawansowane termika, żagiel, aktywny pilotaż

Celem szkolenia jest nauka latania w termice wykorzystując prądy wznoszące, lotów żaglowych a także nauka „aktywnego pilotażu”.

W trakcie III etapu uczeń ma możliwość poznania prawdziwej magii latania. Nauczymy Cię, jak wykręcać podstawy chmur. Wspólnie będziemy oceniać i dobierać warunki do latania. Poznasz latanie żaglowe. Będziemy analizować każdy start, lądowanie oraz lot. Polecisz swoje pierwsze kilometry. Poczujesz prawdziwe latanie, które uzależni Cię na całe życie.

Aby przystąpić do szkolenia Etap III uczeń powinni posiadać Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni (ŚK PGP), mieć umiejętność wykonywania „startu
odwróconego” (Alpejki). W przypadku pilotów którzy podczas szkolenia Etap I i II nie wykonywali nigdy lotów z wzniesień lub w górach istnieje potrzeba zaliczenia również ćwiczenia „start klasyczny” ze wzniesienia. Warunkiem zaliczenia w/w ćwiczenia jest wykonanie 10 startów.

 

Szkolenie do wykonywania lotów na paralotniach z napędem PPG:

Szkolenie podzielone jest na dwa etapy:

I ETAP (PPG) – loty wstępne zapoznawcze – obejmuje wykonanie
minimum 7 lotów na paralotni dwumiejscowej w łącznym czasie 3 godzin.

II ETAP (PPG) – szkolenie zaawansowane – obejmuje:

  • wykonanie minimum 25 lotów w tym 3 przeloty na odległość 15 km,
  • naukę obsługi paralotni, przygotowania do lotu i składania paralotni po locie,
  • naukę sterowania paralotnią i wykonywania manewrów umożliwiających szybsze opadanie oraz lądowanie z napędem pracującym i wyłączonym na ograniczonym obszarze o wymiarach 60 x 60 m,
  • naukę startu metodą klasyczną i odwróconą (alpejką),
  • zasady działania silnika spalinowego i zespołu silnikowo-śmigłowego. Naukę obsługi napędu PPG,
  • zasady bezpieczeństwa w czasie obsługi i wykonywania lotów z napędem PPG.

Szkolenie na uprawnienie do pilotowania paralotni z napędem PPG zakończone jest egzaminem wewnętrznym i wystawieniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia ETAPU II PPG stanowi podstawę do przystąpienia do egzaminu na Świadectwo Kwalifikacji pilota paralotni PGP z uprawnieniem podstawowym PPG, lub w przypadku pilota ze świadectwem kwalifikacji PGP wpisania uprawnienia do świadectwa.

Dopuszcza się przystąpienie do szkolenia PPG z zakresu II ETAPU osoby, które pomyślnie ukończyły I ETAP (PP), bądź posiadają ważne Świadectwo Kwalifikacji pilota paralotni PGP z uprawnieniami PP lub PPGG

IMG_0703 IMG_0762

 

II ETAP (PPGG) – szkolenie zaawansowane – obejmuje:

  • wykonanie minimum 36 lotów, w tym wykonanie 3 przelotów po wyznaczonej trasie do miejsca lądowania oddalonego od miejsca startu o co najmniej 15 km,
  • naukę obsługi motoparalotni, przygotowania do lotu i składania po locie,
  • naukę sterowania motoparalotnią oraz lądowanie z napędem pracującym i wyłączonym na ograniczonym obszarze o wymiarach 60 x 60 m,
  • naukę startu przy różnych prędkościach wiatru,
  • zasady działania silnika spalinowego i zespołu silnikowo-śmigłowego,
  • naukę obsługi motoparalotni,
  • zasady bezpieczeństwa w czasie obsługi i wykonywania lotów na motoparalotni,
  • przygotowanie operacyjne i nawigacyjne do lotu, łącznie z analizą meteorologiczną,
  • wykonywanie procedur pilotażowych normalnych oraz procedur mających zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych.

Szkolenie na uprawnienie do pilotowania paralotni z napędem PPGG zakończone jest egzaminem wewnętrznym i wystawieniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia ETAPU II PPGG stanowi podstawę do przystąpienia do egzaminu na Świadectwo Kwalifikacji pilota paralotni PGP z uprawnieniem podstawowym PPGG, lub w przypadku pilota ze świadectwem kwalifikacji PGP wpisania uprawnienia do świadectwa.

Dopuszcza się przystąpienie do szkolenia PPGG z zakresu II ETAPU osoby, które pomyślnie ukończyły I ETAP (PP), bądź posiadają ważne Świadectwo Kwalifikacji pilota paralotni PGP z uprawnieniami PP lub PPG.

Szkolenia na dodatkowe uprawnienia:

TANDEM – Celem szkolenia jest zapoznanie pilota ze specyfiką wykonywania lotów z pasażerem paralotnią dwuosobową. Po zakończeniu szkolenia, szkolony pilot powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem, lotem, lądowaniem, sytuacjami niebezpiecznymi paralotni dwuosobowej. Podczas szkolenia pilot powinien opanować również przygotowanie paralotni dwuosobowej do lotu i obsługę sprzętu, łącznie z oceną jej zdatności oraz listę czynności przedstartowych.

Do szkolenia na uprawnienie do przewozu pasażerów (TANDEM) może przystąpić osoba, która spełnia wszystkie poniższe warunki:

  • posiada Świadectwo Kwalifikacji (PGP) z co najmniej jednym ważnym uprawnieniem podstawowym (PP, PPG, PPGG),
  • posiada co najmniej 50 godzin nalotu ogólnego jako pilot dowódca na tej kategorii statku powietrznego, na którą posiada uprawnienie podstawowe,
  • ukończyła 18 rok życia.

Przeszkolenie do lotów holowanych:

  • H –  przeszkolenie do wykonywania lotów za wyciągarką paralotniową,
  • KS –  przeszkolenie na kierownika startów lotów holowanych,
  • OW –  przeszkolenie operatorów wyciągarki paralotniowej.

 

UWAGA !

W przypadku braku odpowiednich warunków atmosferycznych do szkolenia praktycznego, takich jak: wiatr powyżej 5m/s oraz opady deszczu przewidziane są dodatkowe dni rezerwowe, a czas szkolenia może ulec wydłużeniu.

Na szkolenie kandydat powinien zabrać: wysokie buty usztywniające  kostkę, luźną wygodną odzież  mogącą ulec zniszczeniu tj.: długie spodnie i bluzę z długim rękawem.

CENNIK SZKOLEŃ I USŁUG 2017

Szkolenia

I ETAP (PP) + H – loty wstępne zapoznawcze koszt szkolenia 1300zł 

II ETAP (PP) + H – szkolenie doskonalące połączone z dodatkowym przeszkoleniem do lotów za wyciągarką koszt szkolenia 950 zł,

II ETAP (PPG) – szkolenie do lotów z napędem koszt szkolenia 1200 zł (własny napęd, kask z łącznością, skrzydło z dopuszczeniem do lotu oraz kartą paralotni, zapas), na sprzęcie szkoły 2500 zł,

III ETAP (PP) doszkolenie do lotów termicznych i żaglowych (Austria, Włochy, Słowenia) 1950 zł,

II ETAP (PPGG) – szkolenie do lotów na motoparalotni „trajka”, koszt szkolenia 1550 zł (własny wózek z napędem, kask z łącznością, skrzydło z dopuszczeniem do lotu i kartą paralotni, zapas), na sprzęcie szkoły 4300 zł,

TANDEM – szkolenie do lotów z pasażerem koszt szkolenia 1500 zł,

Szkolenie indywidualne  – czas dostosowany do kursanta 4500 zł,

Szkolenie teoretyczne z zakresu I i II ETAPU (PP) 500 zł

 

Przeszkolenie do lotów holowanych:

H – przeszkolenie do wykonywania lotów za wyciągarką paralotniową, cena 550 zł,

KS – przeszkolenie na kierownika startów lotów holowanych, cena 550 zł,

OW – przeszkolenie operatorów wyciągarki paralotniowej, cena 550 zł.

Start za  wyciągarką  25 zł

Start za  wyciągarką dla byłych kursantów i członków sekcji AEROKLUBU ZIEMI  JAROSŁAWSKIEJ 15 zł

Inne

Wyrównanie różnic programowych (po kursie w innej szkole I i II etap), koszt 450 zł do 600 zł,

Ground handling – szkolenie naziemne start odwrócony „alpejka, star klasyczny, opanowanie skrzydła nad głową, koszt szkolenia 80 zł / 2 godz (sprzęt kursanta).

Doszkolenia – cena ustalana jest indywidualnie,

Opieka instruktorska – dla osób posiadających Świadectwo Kwalifikacji podczas wyjazdów termicznych koszty ustalane są indywidualnie.

Usługi

Lot w tandemie  koszt od 150 zł do 300 zł.
Filmowanie podczas lotu 50 zł (należy zgłosić przed lotem),
Wypożyczenie kompletu sprzętu (skrzydło z dopuszczeniem do lotu, kask, radiostacja, uprząż z zapasem) – 1 lot dla osób posiadających Świadectwo Kwalifikacji pod nadzorem instruktora koszt 40 zł.

Promocje 

  • kursanci którzy ukończyli u Nas I i II Etap szkolenia do ŚK PGP (np. PP, PPG lub PPGG) otrzymują 10% rabatu na pozostałe szkolenia i doszkolenia
  • młodzież ucząca się i studenci do 24 roku życia 5% rabatu na wszystkie szkolenia i doszkolenia z cennika
  • szkolenie w pakiecie I oraz II Etap + H (PP) koszt szkolenia 2000 zł 
Cennik aktualny na dzień 01.06.2017

Wszystkie ceny zawierają podatek 23% VAT.
Ceny nie obejmują kosztów noclegów, wyżywienia oraz transportu na miejsce szkolenia.