UFO – Ultralight Flying Object

UFO-logo

Aby uzyskać informacje o cenie, skontaktuj się z nami.

 

UFO – Ultralight Flying ObjectDSC_6917
UFO to rewolucyjne skrzydło jednopowłokowe (bez dolnej powierzchni) zaprojektowane przez Stephana Stieglair’a i Joe Keppler’a. Dzięki nowej koncepcji możliwe stało się zredukowanie masy skrzydła do 1,7 kg ( w rozmiarze 16).

Już po pierwszym spojrzeniu na skrzydło widać, że UFO nie jest konwencjonalną paralotnią. Ale podczas projektowania udało nam się dopracować takie osiągi i właściwości skrzydła, które są zbliżone do klasycznych paralotni.

Naszym głównym celem podczas pracy nad projektem było stworzenie bardzo lekkiej i w pełni użytecznej paralotni. Ze względu na warunki panujące w Alpach ważne jest aby skrzydło było szybkie i trwałe. UFO spełnia te kryteria. Prędkość trymowa wynosi 38 km/h (przy 75 kg) i może być przyspieszona do 43 km/h za pomocą speed systemu. Mimo że do produkcji używamy lekkich materiałów, to trwałość zwiększyliśmy stosując dodatkowe taśmy wzmacniające wzdłuż żeber w krawędzi natarcia. Rezultatem naszej koncepcji jest skrzydło, które zajmuje bardzo mało miejsca po spakowaniu.

UFO.packageRozpory RAM-AIR
Dzięki zastosowaniu naszej technologi usztywniających rozpór „RAM-AIR” jesteśmy w stanie uzyskać doskonałą prędkość i osiągi (doskonałość szybowania około 7) w kategorii sprzętu do hike&fly. Zastosowane rozpory to V-kształtne zamknięte komory, których ciśnienie wewnętrzne generuje technologia „shark-nose” wykorzystana w krawędzi natarcia. Te samo napełniające się usztywnienia zwiększają ogólną stabilność skrzydła w każdych warunkach.

Start – sztuka prostoty…

UFO wychodzi nad głowę już po jednym kroku i jest odporne na wystrzeliwanie przed pilota (co zazwyczaj jest charakterystyczne dla tego typu konstrukcji), bez względu na rodzaj startu – klasyk czy alpejka. Płat został tak zaprojektowany, aby stabilizować się centralnie nad głową pilota bez jego ingerencji.UFO.243

Specjalna koncepcja skrzydła jednopowłokowego przekłada się bezpośrednio na nośność paralotni. 16 metrowe UFO można pod tym względem porównać z 19 m skrzydłem konwencjonalnym. To również tłumaczy łatwość startów. Dzięki temu że UFO jest tak kompaktowe i świetnie zachowuje się podczas stawiania skrzydła, możemy bezpiecznie startować nawet z bardzo małych startowisk.

Lot
Podczas pierwszego lotu na UFO musimy przygotować się na zupełnie inne odczucia w porównaniu do klasycznej paralotni. Wynika to z konstrukcji skrzydła. Ze względu na brak dolnego poszycia skrzydło ma bardzo bezpośredni charakter. Ogólne wrażenia w trakcie lotu pozwalają jednak zaufać nowej konstrukcji. UFO jest bardzo zwinnym skrzydłem. Wybieranie noszeń jest doskonałe, a skrzydło pozostaje stabilne w każdych warunkach.

 

Profil pilota
Podsumowując – UFO lata jak klasyczne paralotnie, jest komfortowe i bardzo dobrze zachowuje się w każdych warunkach. Potrzeba tylko trochę czasu, aby przyzwyczaić się do większej czułości czaszy w powietrzu – skrzydło lepiej przekazuje nam ruchy powietrza. UFO skierowane jest do pilotów, którzy mają już doświadczenie w lataniu na miniskrzydłach.

Charakterystyka i szczegóły konstrukcyjne:

Rozpory RAM-AIR samo napełniające się usztywnienia zwiększają ogólną stabilność skrzydła w każdych warunkach.riser_ufo

3 – rzędy taśm 
UFO posiada trzy rzędy taśm nośnych A , B i C wykonane z Dyneemy posiadające speed system.

Nylonowe pręty na krawędzi natarcia

Zaletą prętów z nylonu w przeciwieństwie do mylaru jest to, iż skrzydło nie zmienia swojego kształtu, a co za tym idzie skrzydło lepiej startuje i lata. W EAZY dodatkowo elastyczne pręty są bardziej odporne podczas nieudanych prób startu czy też składania skrzydła i jeśli zajedzie taka potrzeba istnieje możliwość łatwej ich wymiany.

3D-Cut

Zaczerpnięta z żeglarstwa metoda cięcia 3D wszystkich paneli wchodzących w budowę krawędzi natarcia, aby zwiększyć przepływ powietrza oraz poprawić doskonałość skrzydła i osiągi.

Dodatkowe szczegóły:

  • Lekkie materiały (Skytex27, linki bezoplotowe),
  • Żebra  w czaszy wykończone taśmą
  • Możliwe manewry wytracania wysokości ( Duże uszy, B-stall, Spirala),
  • Bardzo łatwy start,
  • Bardzo małe wymiary po spakowaniu,
  • Doskonałość  7, prędkość trymowa ok 38km/h przy masie pilota 75kg, 43km/h przy użyciu speeda.

Dane techniczne:

SIZE 14 16 18 21
AREA FLAT (m²) 14,50 16 18,08 20,61
AREA PROJECTED (m²) 12,14 13,38 15,12 17,24
SPAN FLAT (m) 7,87 8,26 8,78 9,38
SPAN PROJECTED (m) 6,08 6,38 6,78 7,24
ASPECT RATIO FLAT 4,26 4,26 4,26 4,26
ASPECT RATIO PROJ. 3,04 3,04 3,04 3,04
CELLS 6 6 6 6
PANELS UPPERSURFACE 35 35 35 35
TOTAL LINE LENGTH 226 237 252 269
TOTAL LINES 222 222 222 222
WEIGHT (kg) 1,60 1,70 1,80 2,00
V-TRIM/V-MAX (km/h) with 80 kg 40/45 38/43 38/43  36/41
LTF/EN CATEGORY EN-926-1 EN-926-1 EN-926-1 B
TAKE OFF WEIGHT (kg)  50-120  55-120 60-120 75-90
RECOMENDED TAKE OFF WEIGHT „STANDARD” (kg) <60 60-70 70-80 80-90
RECOMENDED TAKE OFF WEIGHT „MINI-WING” (kg) <70 >70 >80 >90

 

Materiały:

Czasza:

Górne pokrycie: Skytex 27 classic II Soft/Hard, Dominico 20D

Liny główne: Edelrid 8000/U-360, 280,190,130,090,070

Taśmy nośne: LIROS – D-Pro 4mm – 1300daN

Do pobrania:

Load Test Raport dla skrzydła UFO
Plan olinowania, Długości lin
Folder reklamowy
Wytyczne do przeglądów
Logo UFO

 

Jaki rozmiar wybrać:

en_ufo_speedchart

 

W komplecie ze skrzydłem: Airpack, pendrive z instrukcją, zestaw łatek, mały rękaw.

 

Standardowe kolory AIRDESIGN UFO

UFO.lite.glider.colours

Zdjęcia skrzydła AIRDESIGN UFO