VITA LTF/EN-B – szkolenie i rekreacja

Aby uzyskać informacje o cenie skontaktuj się z nami.

AD_vita_2

VITA jest zaprojektowana z myślą o pilotach, którzy chcą latać na skrzydle o dobrych osiągach przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Skrzydło przeznaczone jest dla pilotów początkujących, którzy zaczynają latać samodzielnie po kursie, a także dla pilotów latających rekreacyjnie. W tej klasie skrzydeł poczucie pewności w powietrzu jest ogromnie ważne, a VITA daje możliwość rozwoju. Latając na VITA możesz rozpocząć latanie przelotowe. Nie sprawia żadnych trudności przy starcie – łatwo ją kontrolować i nie ma tendencji do wyprzedzania. W turbulentnym powietrzu VITA jest bardzo stabilna i wiele wybacza. Od pierwszego lotu VITA daje poczucie satysfakcji i bezpieczeństwa. Skrzydło posiada certyfikat EN B.

  • poliamidowe pręty usztywniające krawędź natarcia pozwalają zachować idealny profil, wpływają na stabilność w locie i ułatwiają start,
  • podzielone taśmy A dla łatwiejszego zakładania uszu,
  • regulowane sterówki zakończone krętlikiem,
  • skrzydło uszyte jest z wysokiej jakości materiałów od czołowych producentów (Porcher, Dominico, Edelrid, Liros),
  • na stabilizatorach  znajdują się specjalne, odczepiane na rzepa otwory do czyszczenia czaszy,
  • nadaje się do szkolenia.

Brake Shifting

SIZE XS S M L
AREA FLAT (m²) 23,00 25,79 28,20 30,42
AREA PROJECTED (m²) 19,56 21,97 24,01 25,91
SPAN FLAT (m) 11,10 11,76 12,31 12,78
SPAN PROJECTED (m) 8,68 9,20 9,63 10,00
ASPECT RATIO FLAT 5,4 5,4 5,4 5,4
ASPECT RATIO PROJ. 3,9 3,9 3,9 3,9
CELLS 43 43 43 43
TOTAL LINE LENGTH 315 333 349 362
TOTAL LINES 224 224 224 224
LINE DIAMETERS 0.95/1.2/1.5/1.8 0.95/1.2/1.5/1.8 0.95/1.2/1.5/1.8 0.95/1.2/1.5/1.8
WEIGHT (kg) 5 5,4 5,8 6,2
V-TRIM/V-MAX (km/h) 37/52 37/52 37/52 37/52
LTF/EN CATEGORY B B B B
TAKE OFF WEIGHT (kg) 60 – 75 70 – 90 85 – 105 100 – 125

 

Materiały:

Czasza:Górne pokrycie: Porcher Skytex 40Dolne pokrycie: Dominico DOKDO-30DMF(WR) 40

Usztywnienia: Dominico 30D hard

Bloczki: STUBAI FL12A

Linki:Linki górne: LIROS DSL70

Linki centralne: LIROS PPSL120

Linki główne: EDELRID 7343-280 and 190

Deltki: 4,3mm Paracond–Korea

Profil pilota

Wiele lat latania, projektowania i współzawodnictwa przekonały nas, że pilot, który jest zadowolony ze swojego skrzydła uczy się o wiele szybciej, lata więcej i ma dużo więcej zabawy w powietrzu.

Skrzydło zostało zaprojektowane dla pilotów, którzy szukają maksymalnego poczucia bezpieczeństwa w klasie EN-B, nie tracąc na sterowności i zwinności w trakcie lotu.
Osiągi zdecydowanie wyprzedają klasę skrzydła, czyniąc VITĘ najlepszym sprzętem do nauki, latania rekreacyjnego oraz pierwszych przelotów.
VITA przeznaczona jest dla pilotów dopiero uczących się paralotniarstwa oraz dla tych, którzy chcą zdobyć nowe umiejętności po ukończonym szkoleniu.

Informacje o skrzydle

Przy starcie można zauważyć, że skrzydło bardzo łatwo wchodzi nad głowę pilota. VITA wznosi się równomiernie, bez nerwowości, daje się bardzo łatwo sterować, a na ewentualne korekty nie reaguje wyprzedzeniem.

W niespokojnym powietrzu VITA pozostaje stabilna i wybacza błędy. Profil skrzydła jest zaprojektowany tak, aby pozwolić średnio zaawansowanemu pilotowi rozwijać umiejętności precyzyjnego sterowania paralotnią.

Sterówki w skrzydle mają stosunkowo duży skok i mogą się wydawać długie, ale są idealnie zaprojektowane do precyzyjnego sterowania, dając komfort i stabilności w locie z których znane są skrzydła AirDesign.

Począwszy od pierwszego lotu, VITA daje poczucie komfortu i pewności inspirującej do dalszego latania. Szeroki zakres prędkości od 37 km/h do 52 km/h, w połączeniu z bardzo dobrymi osiągami jak na swoją klasę czyni VITĘ doskonałym skrzydłem do pierwszych przelotów.

Jak AirDesign testuje prototypy?

VITA rozpoczęła swoje życie jako małe ziarno inspiracji, gdy projektant i pilot testowy AirDesign Stephan Stiegler zauważył jak początkujący piloci patrzą z zazdrością na skrzydła wyczynowych pilotów.

Dlaczego pierwsze prototypy skrzydła bardziej przypominają spadochrony niż skrzydła zawodnicze ?
Ponieważ potrzeba kilku prototypów, wielu godzin testowania geometrii, zmieniania typu i długości usztywnienia krawędzi natarcia, a następnie prób w locie. Dopiero po tym procesie zrodziła się VITA i wniosła nowy standard do klasy.

Podczas pracy nad skrzydłem nie tylko przeprowadzamy wymagane figury testowe, ale również myślimy o tym, co może się stać, jeżeli pilot zareaguje niewłaściwie lub będzie chciał sam testować skrzydło w nieodpowiedni sposób, na zasadzie „zobaczymy, co się stanie”.

Na przykład testujemy, co się wydarzy, jeżeli pilot przeciągnie skrzydło po złożeniu, jak wysokie mogą być wingovery bez reakcji pilota, zanim skrzydło się złoży. Sprawdzamy, czy skrzydło jest stabilne podczas turbulencji, czy możliwe jest latanie acro na danym modelu oraz jak głęboko glajt zanurkuje (wyskoczy do przodu) po nieprawidłowym wyprowadzeniu z przeciągnięcia.

Wymaga to od nas dużego nakładu, mało przyjemnej pracy, ale wierzymy, że bez tego nie można stworzyć doskonałego skrzydła dla pilotów, którzy będą je chcieli kupić i na nim latać.

W każdej klasie bezpieczeństwa wymagamy od naszych skrzydeł znacznie więcej, niż standardy certyfikacyjne. Niezliczone godziny w powietrzu podczas realnych lotów pochłaniają najwięcej czasu w pracach projektowych nad nowym glajtem. Przykładamy olbrzymią uwagę do tego, aby poznać i zrozumieć właściwości skrzydła w powietrzu – czy leci stabilnie, czy jest neutralne w zachowaniu, czy ma zakładaną przez nas doskonałość, czy dobrze wznosi się w termice, czy skutecznie zakręca…? Spędzamy dużo czasu analizując dane z lotów w różnych warunkach, zakresach wagowych, używając różnych typów uprzęży. Siedziba naszej firmy w Alpach austriackich pozwala nam na realne testy, w naprawdę odmiennych warunkach pogodowych, charakterystycznych dla latania alpejskiego.

Opinie pilotów

  • Nie mogłem uwierzyć, takie osiągi jak na skrzydło szkolne. Byłem tak zachwycony, że przestrzeliłem lądowanie!
  • Ciasno wchodziłem w zakręty, latałem w termice, korzystałem ze speed’a lądowałem podczas silnego wiatru bez jednej chwili niepewności,
  • Siła nośna i energia skrzydła są niesamowite. Muszę powiedzieć, że oprócz doskonałego handlingu, największe wrażenie zrobiło jak skrzydło trzyma się powietrza,
  •  Gdy postawisz skrzydło nad głową po prostu chce się lecieć,
  • Najlepsze do latania w termice,
  • W powietrzu skrzydło jest super łatwe do latania,wyśmienity handling rodem z AirDesign. Byłem zaskoczony, jak wiele energii może mieć skrzydło niskiej klasy EN-B,
  • Jestem pod bardzo dużym wrażeniem budowy jak i jakości wykonania, począwszy od plecaka (bardzo użyteczny i ergonomiczny … lata świetlne przed większością konkurencji), aż do samego skrzydła. Nowe szeleszczące i nowoczesne materiały, linki, projekt, … , neoprenowe uchwyty sterówek itp. Pręty nylonowe są nieco dalej /głębiej niż w poprzednich projektach. to mi się podoba!!

 

Przystosowanie do lotów z napędemvita_ppg_tasmy

Chociaż oryginalnie Vita została zaprojektowana dla lotów swobodnych, można ją skutecznie przystosować do lotów z napędem, poprzez zmianę taśm nośnych na taśmy z trymerami. W taśmach tych zastosowane zostały oprócz trymerów w zależności od rodzaju podwieszenia napędu dwa typy bloczków do sterówki do dolnego i górnego podwieszenia.

Zastosowanie tych małych, ale jednocześnie bardzo ważnych zmian, wraz z dodaniem trymerów wystarcza aby zoptymalizować VITĘ do latania z napędem. VITA została wybrana do lotów szkoleniowych z napędem, z tych samych powodów które uczyniły ją doskonałą do lotów swobodnych.

W lotach z napędem skrzydło musi wybaczać drobne błędy pilota, łatwo się napełniać i być stabilne. Te wszystkie cechy są tu nawet ważniejsze niż w skrzydłach przeznaczonych do lotów bez napędu. Szczególnie ważne jest to w przypadku gdy pilot dopiero uczy się latania na PPG.
Dzięki wrodzonej odporności skrzydła na wyprzedzanie, VITA jest wyjątkowo przewidywalna podczas startu z napędem, trajką. Według uczniów łatających na VITA PPG, czas potrzebny do przystosowania się do lotów z napędem jest naprawdę minimalny. Skrzydło delikatnie i łatwo wchodzi nad głowę, co daje pilotowi czas na fizyczne i psychiczne przygotowanie się do startu. Małe opadanie podczas lądowania dają początkującemu pilotowi poczucie pewności i bezpieczeństwa podczas pierwszych lotów.

Test skrzydła z magazynu VARIO

 

W komplecie ze skrzydłem: plecak 160 l, Airpack, worek na taśmy, belka speeda, pendrive z instrukcją, zestaw łatek, mały rękaw.

AD_box

 

Standardowe kolory AIRDESIGN VITA

 

Zdjęcia skrzydła AIRDESIGN VITA