VITA 2 LTF/EN-B – rekreacja i przeloty

VITA2

Aby uzyskać informacje o cenie, skontaktuj się z nami.

VITA 2 – Rekreacyjne przelotowe skrzydło dla każdego (dolne EN-B)VITA2.204

Vita 2 jest prawdopodobnie skrzydłem z najlepszym połączeniem doskonałych osiągów z bardzo dużym bezpieczeństwem. Skrzydło spozycjonowane zostało jako dolne EN-B łącząc w sobie kombinację zwinności, bardzo dobrych osiągów i przyjemności z latania na najwyższym poziomem bezpieczeństwa. Nigdy wcześniej latanie nie było tak przyjemne. Skrzydło charakteryzuje bardzo łatwy start, bezpośrednie i łatwe sterowanie w połączeniu z wysoką stabilnością w locie. Można powiedzieć krótko, Vita 2 to jedno z najlepszych skrzydeł w swojej klasie.

Bardzo zwinne i precyzyjne sterowanie jest tym, co da się zauważyć już w pierwszych lotach. Jak większość skrzydeł Airdesign, Vita 2 nieomalże sama centruje kominy z bardzo przewidywalnym i neutralnym zachowaniem nad głową bez wykazywania nerwowych skoków do przodu. Stabilny lot w połączeniu z precyzyjnym sterowaniem przekłada się na wysoką doskonałość, którą można porównywać bez kompleksów ze skrzydłami wyższych klas.

VITA 2 – rekreacyjne skrzydło dla każdego

Perfekcyjne jako pierwsze skrzydło w klasie EN-B, idealne dla pilotów rekreacyjnych oraz dla tych, którzy bezstresowo chcą latać przeloty. Vita 2 oferuje coś dla każdego.

Główny konstruktor Stephan Stieglair powiedział krótko:
„… mogę powiedzieć szczerze tylko tyle, jak na razie jest to najlepsza konstrukcja stworzona prze ze mnie”

Nowo opracowana czasza skrzydła dająca większą stabilność i wydajność w locie, a także większe bezpieczeństwo.Vita2-tech_draw

3-Line-System
Trzyrzędowy system taśm z wewnętrzną taśmą C rozdzielającą się na krótką taśmę D, by zmniejszyć opory o 15%.

Nylonowe pręty na krawędzi natarcia
Zaletą prętów z nylonu w przeciwieństwie do mylaru jest to, iż skrzydło nie zmienia swojego kształtu, a co za tym idzie skrzydło lepiej startuje i lata. W Vita 2 dodatkowo elastyczne pręty są bardziej odporne podczas nieudanych prób startu czy też składania skrzydła i jeśli zajedzie taka potrzeba istnieje możliwość łatwej ich wymiany.

3D-Cut
Zaczerpnięta z żeglarstwa metoda cięcia 3D wszystkich paneli wchodzących w budowę krawędzi natarcia, aby zwiększyć przepływ powietrza oraz poprawić doskonałość skrzydła i osiągi.

Mini-Ribs
Mini-żeberka na krawędzi spływu mające na celu usztywnienie całego profilu, uzyskanie jego idealnej gładkości oraz redukcję oporów.

VORTEX HOLES®
Dodatkowe otwory w ostatniej komorze stabilizatora do wyrównania ciśnienia w czaszy poprawiające wydajność skrzydła zmniejszające opór indukowany.

Razor Edge
Precyzyjne cięcie krawędzi spływu skrzydła zapewnia gładką jego powierzchnie, a zarazem ułatwia przepływ powietrza po powierzchni czaszy.

2 in 1 Progressive Brake
Sterówki w systemie 2 -w-1, poprawiające charakterystykę skrzydła podczas wznoszenia w termice. System polega na tym, że linki sterówek w środku skrzydła są zamocowane nieznacznie za krawędzią spływu. Natomiast na stabilach sterówki przechodzą przez małe kółeczka, mające na celu równomierne zaciąganie stabila w każdych warunkach i wypłaszczanie zakrętu.

Brake Shifting
Sterówki są tak zaprojektowane, by dać pilotowi możliwość różnicowania zakrętów (pochylenia skrzydła) w zależności od warunków. Polega to na zaciąganiu sterówki do wewnątrz (ostre krążenie) lub na zewnątrz (płaskie krążenie).

Dodatkowe szczegóły:

O najwyższej klasie wykończenia decydują szczegóły:
• wzmocnione 20mm taśmy nośne,
• oznaczona Taśma B,
• regulowane neoprenowe sterówki zakończone krętlikiem,
• w stablizatorach znajdują się specjalne, odczepiane na rzepa otwory do czyszczenia czaszy,
• skrzydło uszyte jest z wysokiej jakości materiałów od czołowych producentów (Porcher, Dominico, Edelrid, Liros),
• najwyższa jakość wykonania.

Nowa technika zakładania dużych uszu

Brake Shifting

 

SIZE XXS XS S M L XL
AREA FLAT (m²) 19,29 21,34 24,11 26,57 28,77 31,38
AREA PROJECTED (m²) 16,21 17,93 20,26 22,33 24,18 26,37
SPAN FLAT (m) 10,15 10,68 11,35 11,91 12,40 12,95
SPAN PROJECTED (m) 7,89 8,30 8,82 9,26 9,64 10,06
ASPECT RATIO FLAT 5,34 5,34 5,34 5,34 5,34 5,34
ASPECT RATIO PROJ. 3,9 3,9 3,9 3,9 3,9 3,9
CELLS 43 43 43 43 43 43
TOTAL LINE LENGTH 253 266 283 297 309 322
TOTAL LINES 204 204 204 204 204 204
LINE DIAMETERS  0.95/1.15/1.8
WEIGHT (kg) 4,5 4,3 5,2 5,6 5,9 6,3
V-TRIM/V-MAX (km/h) 37/51 37/51 37/51 37/51 37/51 37/51
LTF/EN CATEGORY B* B* B B B B*
TAKE OFF WEIGHT (kg)   50 – 65   60 – 75   70 – 90   85 – 105   100 – 125   120 – 145

 

Czasza:

Górne pokrycie: Dominico DOKDO-30DMF(WR)

Dolne pokrycie: Dominico DOKDO-30DMF(WR)

Usztywnienia: Dominico 30D hard

Taśmy nośne:   Cousin 12mm Technora

Linki:

Linki górne: Liros DSL70

Linki centralne: Liros PPSL120

Linki główne: Edelrid 7343-280

Deltki:  JOO TECH

 

 

 

W komplecie ze skrzydłem: plecak M, Airpack, worek na taśmy, belka speeda, pendrive z instrukcją, zestaw łatek.

Inthebox2

Standardowe kolory AIRDESIGN VITA 2

 

vita2_colours

 

Zdjęcia skrzydła AIRDESIGN VITA 2