VOLT LTF/EN-C – przeloty i sport

Aby uzyskać informacje o cenie,  skontaktuj się z nami.

VOLT firmy AirDesign przenosi imponujące możliwości paralotni Pure do kategorii bezpieczeństwa LTF / EN-C.

Założenia projektu:

Stephan Stiegler – konstruktor i pilot testowy w firmie AirDesign – pracując nad skrzydłem postawił sobie za cel stworzenie paralotni, która daje doskonałe odczucia podczas sterowania i ma najwyższą doskonałość w swojej klasie.

Jak sam mówi: „Myślę, że główną kwestią, dotyczącą tego skrzydła jest to, że lata tak dobrze jak Pure, a przy tym jest bardzo łatwe w pilotażu”.

AirDesign Pure wywołał ogromne zainteresowanie wśród pilotów w bardzo krótkim czasie. Wpłynęły na to łatwość sterowania oraz jedna z najlepszych doskonałości skrzydła w klasie EN-D.

Kolejnym krokiem firmy AirDesign było przeniesienie ogromnego potencjału Pura do niższej klasy EN-C. Efektem wytężonej pracy jest Volt – „genetycznie” związany z Purem.

Volt skierowany jest do pilotów rekreacyjnych, latających przeloty oraz startujących w zawodach w klasie sport, a przy tym oczekujących od skrzydła łatwego i przewidywalnego pilotażu oraz najlepszej doskonałości w swojej klasie bezpieczeństwa.

  • profil skrzydła przeniesiony jest bezpośrednio z Pure’a. Volt jest połączeniem zawodniczej technologii z bezpieczeństwem klasy Sport.
  • system trzyrzędowy: trzyrzędowy koncept z wewnętrzną taśmą C rozdzielającą się na krótką taśmę D. Bezoplotowe linki wyścigowe użyte w górnej galerii, by zmniejszyć opory. Liny główne w oplocie aramidowym,
  • pręty poliamidowe usztywniające krawędź natarcia pozwalają zachować idealny profil, wpływają na stabilność w locie i ułatwiają start,
  • zaczerpnięta z żeglarstwa metoda cięcia 3D wszystkich paneli wchodzących w budowę krawędzi natarcia, by zwiększyć przepływ powietrza oraz poprawić doskonałość skrzydła,
  • mini-żeberka na krawędzi spływu mające na celu usztywnienie całego profilu, uzyskanie jego idealnej gładkości oraz redukcję oporów,
  • sterówki w systemie 2 -w-1, poprawiające charakterystykę skrzydła podczas wznoszenia w termice. System polega na tym, że linki sterówek w środku skrzydła są zamocowane nieznacznie za krawędzią spływu. Natomiast na stabilach sterówki przechodzą przez małe kółeczka,mające na celu równomierne zaciąganie stabila w każdych warunkach i wypłaszczanie zakrętu,
  • sterówki są tak zaprojektowane, by dać pilotowi możliwość różnicowania zakrętów (pochylenia skrzydła) w zależności od warunków. Polega to na zaciąganiu sterówki do wewnątrz (ostre krążenie) lub na zewnątrz (płaskie krążenie),
  • w speed systemie użyto bloczków renomowanych firm Ronstan and Riley, które powodują płynne i lekkie przyspieszenie glajta,
  • na taśmach C zamocowane są specjalne kulki wspomagające sterowanie za pomocą taśm przy długich przeskokach na speedzie oraz w sterowaniu podczas turbulencji,
  • o najwyższej klasie wykończenia decydują szczegóły: Volt ma wzmocnione 12 mm taśmy, regulowane sterówki zakończone krętlikiem, a w stabliach znajdują się specjalne, odczepiane na rzepa otwory do czyszczenia czaszy.
VOLT  LTF/EN-C

C-Balls

Nowa technika zakładania dużych uszu

Brake Shifting

SIZE XS S SM M L XL
AREA FLAT (m²) 21.20 23.07 24.79 26.39 28.57 31.15
AREA PROJECTED (m²) 18.01 19.59 21.05 22.41 24.26 26.45
SPAN FLAT (m) 11.47 11.96 12.40 12.79 13.31 13.9
SPAN PROJECTED (m) 8.98 9.36 9.71 10.01 10.42 10.88
ASPECT RATIO FLAT 6.2 6.2 6.2 6.2 6.2 6.2
ASPECT RATIO PROJ. 4.47 4.47 4.47 4.47 4.47 4.47
CELLS 59 59 59 59 59 59
TOTAL LINE LENGTH 267 279 290 299 311 325
TOTAL LINES 208 208 208 208 208 208
LINE DIAMETERS 0.8/0.9/1.8
LINE DIAMETERS (mm) – SUPERLIGHT 0.8/0.9/1.3
WEIGHT (kg) 5.1 5.7 6 6.3 6.6 7.2
GLIDER WEIGHT (kg) SUPERLIGHT 3.7 3.9 4.1 4.3 4.6 5.2
V-TRIM/V-MAX (km/h) 37/54 37/54 37/54 37/54 37/54 37/54
LTF/EN CATEGORY 926-1 C C C C 926-1
TAKE OFF WEIGHT (kg) 60-75 70-85 80-95 90-105 100-125 120-145

 

Materiały standardowa wersja:

Czasza:
Top Sail: Porcher Skytex 40
Bottom Sail: Dominico 30D
Ribs: Dominico 30D hard

Linki:
Top lines: EDELRID 8000/U- 090
Middle lines: EDELRID 8000/U-130
Main lines: EDELRID 7343-280

Taśmy: COUSIN 12mm Technora

Maillons: 4,3mm JOO-TECH/Korea

 

Materiały superlight edition:

Czasza:
Top Sail leading edge: Porcher Skytex 40
Top Sail: Porcher Skytex 27
Bottom Sail:Porcher Skytex 27
Ribs: Porcher Skytex 27 Rippmaterial

Linki:
Top lines: EDELRID 8000/U- 090
Middle lines: EDELRID 8000/U-130
Main lines: EDELRID 8000/U-230, 8000/U-190

Taśmy: COUSIN 12mm Technora

Maillons: 4,3mm JOO-TECH/Korea

Profil pilota

Wiele lat latania, projektowania paralotni i uczestniczenia w zawodach najwyższej rangi upewniły nas, że pilot, który ma pełne zaufanie do swojego skrzydła i czuje się na nim bezpiecznie i komfortowo, ma więcej przyjemności z latania, lata więcej przelotów i częściej startuje w zawodach.

Piloci, którzy szukają najlepszej doskonałości w klasie EN-C, przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczenstwa pasywnego oraz zwrotności i precyzyjnego sterowania – będą się czuli na Volcie „jak u siebie w domu”.

Charakterystyka sterowania Volta w połączeniu z wynikami z testów bezpieczeństwa przkonały nas, że ogromny potencjał nowych skrzydeł klasy Sport może być w pełni kontrolowany i wykorzystany przez pilota. Volt nie jest skrzydłem o którym się mówi, że to „górna półka” klasy EN-C. To po prostu doskonały glajt klasy Sport, który nadaje się zarówno dla pilotów wchodzących w paralotnie klasy EN-C jak i dla pilotów niepewnych nowych konstrukcji klasy EN-D. Natomiast wszyscy piloci latający w tej klasie bezpieczeństwa powinni latać regularnie i mieć doświdczenie w aktywnym pilotowaniu i kontroli skrzydła we wszystkich warunkach.

Informacje o skrzydle

Volt jest wynikiem kolejnego roku rozwoju naszej firmy, testowania i takiego trymowania glajta, by połączyć możliwości i odczucia latania Pura z bezpieczeństwem i „handlingiem” klasy Sport.

Doskonałość Volta wybiega daleko poza możliwości niektórych skrzydeł klasy EN-D. Precyzja w sterowaniu ustanawia nowy standard w tej klasie bezpieczeństwa, typowy do tej pory dla paralotni wyższych klas. Volt jest stabilny i przewidywalny w locie, a mimo to przekazuje pilotowi wszystkie niezbędne informacje do aktywnego latania.

Skrzydło bardzo dobrze i łatwo startuje. Drogi sterowania są precyzyjne, ale dłuższe niż w modelu Pure oraz bardziej miękkie. Termikę Volt wykorzystuje bardzo efektywnie, łatwo centruje kominy przy niewielkim udziale pilota. Kontrolowanie zakrętu jest intuicyjne i nie przysparza żadnych problemów, czasza ma minimalną tendencję do nurkowania w każdych warunkach.

Znakiem firmowym paralotni AirDesign jest w opinii pilotów natychmiastowe „zespolenie się” ze skrzydłem, które od samego początku daje niesamowite poczucie stabilności i komfortu.

Stephan Stiegler tak mówi o Volcie: „to jedno z najlepszych skrzydeł, jakie do tej pory zaprojektowałem… to doskonały wybór dla pilotów wchodzących do klasy EN-C oraz dla tych, którzy obawiają się przejść na skrzydła klasy EN-D”.

Jak AirDesign testuje prototypy?

Podczas pracy nad skrzydłem nie tylko przeprowadzamy wymagane figury testowe, ale również myślimy o tym, co może się stać, jeżeli pilot zareaguje niewłaściwie lub będzie chciał sam testować skrzydło w nieodpowiedni sposób, na zasadzie „zobaczymy, co się stanie”.

Na przykład testujemy, co się wydarzy, jeżeli pilot przeciągnie skrzydło po złożeniu, jak wysokie mogą być wingovery bez reakcji pilota, zanim skrzydło się złoży. Sprawdzamy, czy skrzydło jest stabilne podczas turbulencji, czy możliwe jest latanie acro na danym modelu oraz jak głęboko glajt zanurkuje (wyskoczy do przodu) po nieprawidłowym wyprowadzeniu z przeciągnięcia.

Wymaga to od nas dużego nakładu, mało przyjemnej pracy, ale wierzymy, że bez tego nie można stworzyć doskonałego skrzydła dla pilotów, którzy będą je chcieli kupić i na nim latać.

W każdej klasie bezpieczeństwa wymagamy od naszych skrzydeł znacznie więcej, niż standardy certyfikacyjne. Niezliczone godziny w powietrzu podczas realnych lotów pochłaniają najwięcej czasu w pracach projektowych nad nowym glajtem. Przykładamy olbrzymią uwagę do tego, aby poznać i zrozumieć właściowści skrzydła w powietrzu – czy leci stabilnie, czy jest neutralne w zachowaniu, czy ma zakładaną przez nas doskonałość, czy dobrze wznosi się w termice, czy skutecznie zakręca…? Spędzamy dużo czasu analizując dane z lotów w różnych warunkach, zakresach wagowych, używając różnych typów uprzęży. Siedziba naszej firmy w Alpach austrackich pozwala nam na realne testy, w naprawdę odmiennych warunkach pogodowych, charakterystycznych dla latania alpejskiego.

Volt już od pierwszych prototypów wypadał niezwykle dobrze we wszystkich testach. Pozwoliło nam to oczekiwać skrzydła, które będzie dla nas czymś niezwykłym i wyjątkowo udanym projektem. Dla każdego pilota oblatującego i testującego Volta stał się on jego ulubionym skrzydłem. Każdy po pracy chętnie zabierał go ze sobą na własne latanie, co spowodowało, że musielśmy tego zakazać, aby móc skończyć pracę nad certyfikacją Volta. Rozwój i testowanie Volta były dla każdego z nas wielką przyjemnością.

Przekonaj się sam – przetestuj dla nas Volta i daj nam znać, co o nim myślisz.

Opinie pilotów

Daliśmy parę nieoznaczonych Voltów pilotom, którzy nie wiedząc, na jakim skrzydle lecą, podzielili się swoimi wrażeniami na gorąco:

  • czułem się naprawdę komfortowo w ciągu dosłownie sekundy,
  • w mojej opinii jest to skrzydło, które dokładnie pasuje do swojej klasy. Cały pakiet jest naprawdę w porządku,
  • powiedziałbym, że sterowanie Voltem daje mi więcej radości i zabawy niż Pure,
  • Volt ma mniejsze wydłużenie, z tego powodu „handling” umożliwia większą zabawę, a przy tym wspina się w termice wyśmienicie,
  • ogólnie glajt jest doskonały. W szczególności na speedzie przypomina mi bardzo Pure’a,
  • jeżeli mógłbym wybierać, wybrałbym właśnie Volta, ma wszystko czego oczekuje każdy pilot od glajta.

 

volt_sl

VOLT doczekał się swojej super lekkiej wersji do latania biwakowego, przelotowego oraz lotów w stylu Hike & Fly.
W odróżnieniu od klasycznej wersji tego skrzydła udało się zmniejszyć wagę o 30% (w rozmiarze M 2kg). Rozmiar S, SM, M i L tak samo jak normalna wersja, pomyślnie przeszedł testy w kategorii EN-C. Jak wszystkie super lekkie wersje skrzydeł AIRDESIGN dostępny jest w kolorze Tibet.

 

 

Test skrzydła z magazynu VARIO

Volt test

 

W komplecie ze skrzydłem: plecak 160 l, Airpack, worek na taśmy, pendrive z instrukcją, zestaw łatek, mały rękaw.

 box_AD_comp

Standardowe kolory AIRDESIGN VOLT

volt_standard_colour

Zdjęcia skrzydła AIRDESIGN VOLT